ירידה נכונה במשקל

פעילות גופנית – גם לבעלי לב חלש!

אימון לחיזוק הלב

עשיית ספורט באופן קבוע תורמות רבות לאדם. מחקרים מורים כי הפעילות הגופנית הופכת אותנו לאנשים בריאים יותר ומחזקת את שרירי הגוף והלב, גורמת לחילוף חומרים מהיר וירידה במשקל, הופכת אותנו לגמישים יותר ואף תורמת לשמחת החיים שלנו. במאמר זה של דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי בתל אביב נרחיב בנושא.

דניאל תמרוב | מאמן כושר אישי

התרומה הבריאותית של ספורט מתבטאת במניעת מחלות שונות

מניעת אוסטאופורוזיס – מחלה אשר מתבטאת בירידה בצפיפות העצם ומגבירה את הסיכון לשברים בגיל מבוגר.

מניעת אוסטיאורטריטיס – מחלה הפוגעת בסחוסי הפרקים של האדם. מחלה כרונית.

חיזוק סיבולת לב ריאה – אנשים אשר אינם מבצעים פעילות גופנית קבועה, בעלי סיכוי גבוה לחלות במחלות הקשורות לעלייה עם הגיל.
חיזוק מערכת הלב מונעת הרבה ממחלות אלה. על פי מחקרים, בקרב אנשים המתעמלים באופן קבוע, החשש למחלות לב הוא בחמישים אחוז פחות מהממוצע.

"מחלות לב, הינם גורם המוות הראשי בעולם המערבי!"

 

כיצד ספורט מחזק את שרירי הלב?

בכל שלב בחיים, ובכל גיל אנו יכולים להתחיל להתאמן באופן קבוע וכך לשפר את מצב בריאותנו. התמדה בפעילות הגופנית ושמירה על כושר גופני אחיד כל חיינו, תורמת לאיכות חיים ומאריכה את תוחלת החיים.
מחלות לב, הינם גורם המוות הראשי בעולם המערבי! אימון גופני חשוב במיוחד לחולים באי ספיקת הלב. על פי מחקרים עשיית כושר קבוע הובילה לשיפור משמעותי בתפקוד הלב.
הלב הינו שריר העובד ללא הרף להזרמת דם לכל חלקי הגוף, כאשר מבצעים פעילות אירובית גורמים לפעימות לב מהירות, הזעה מוגברת, ומגבירים את קצב הנשימה. כאשר נושמים ומכניסים חמצן לגוף, הלב מתרגל לעבוד בצורה יעילה יותר ואמצעות תאי דם נושאי חמצן להעביר חמצן לכל חלקי הגוף.

תרגילים מומלצים לחזוק הלב

בעבר התפיסה הרפואית גרסה שלחולים בעלי לב חלש אין לעסוק בפעילות גופנית מתוך חשש לעומס על שריר הלב. אך כיום התברר למעלה מכל ספק שפעילות גופנית לבעלי לב חלש ולחולים אשר עברו התקף הלב, תורמת לאיכות החיים.

אימון משקולות – בעבר התפיסה הקיימת חששה מעומס על הלב, אך כיום בעקבות מחקרים, השתנתה התפיסה לחלוטין וישנה המלצה על סוג זה של פעילות. בנוסף ממליצים לתרגל את שרירי הנשימה. בעת תרגול שרירי הנשימה אסור לדבר ויש לנשוף את האוויר בשפתיים סגורות.

מאמן כושר בתל אביב: אם אתם תושבי תל אביב והסביבה ודאי תשמחו לדעת על מאמן כושר בתל אביב אשר יסייע לכם בתרגול קבוע ומבוקר.
כדאי תמיד להתייעץ עם מאמן כושר אישי על מנת שיכין עבורכם תרגילים מסודרים אשר יתאימו ספציפית עבורכם. במיוחד, כאשר מדובר בחולים אשר צריכים פיקוח רפואי. מאמן כושר אישי בתל אביב יכול גם להדריך אתכם היכן אפשר להתעמל בחוץ בצורה מהנה (על חוף הים או בפארק), וכיצד לבצע את התרגילים בצורה המדויקת והנכונה. והשיפור יראה במהרה!