healthy food2

תזונה מונעת מחלות

מחקרים רבים הוכיחו את הקשר בין תזונה מאוזנת לבין מניעת מחלות שונות כגון מחלות לב, סכרת, סרטן ועוד. תזונה מאוזנת כוללת את כל אבות המזון וכדי למנוע מחלות ע"י תזונה יש לבצע את הפעולות הבאות :

פירמידת המזון

לאכול לפי פירמידת המזון משרד הבריאות פרסם פירמידת מזון שמתארת את ההיררכיה בין מרכיבי המזון אך אינה נוקבת בכמויות מדויקות.
הסיבה לכך היא העובדה שכמויות המזון הן אישיות ותלויות בגיל, בחילוף החומרים, במבנה הגוף ובפעילות הגופנית שכל אחד עושה.
לפי פירמידה זו מומלץ להרבות באכילת פריטי המזון שנמצאים בבסיס הפירמידה (דגנים מלאים, פירות, ירקות ומים) ולהמעיט באכילת פריטי המזון שבמעלה הפירמידה (ממתקים, שומנים וחטיפים)

אוכל מגוון

לאכול מגוון – כמעט בכל סוגי המזון יש ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף.
רק גיוון במזון מבטיח קבלה של כל הרכיבים החיוניים לסיפוק צרכי הגוף מבלי להשתעמם.
גיוון זה בא לידי בטוי לא רק בסוגים ובצבעים שונים של המאכלים, אלא גם בגיוון של צורות הבישול וההגשה.
גם בתקופה של הרזיה הגוף צריך לקבל ארוחות מאוזנות ולכן דיאטות חד-גוניות אינן בריאות

פירות וירקות

להרבות באכילה של פירות וירקות – פירות וירקות מכילים כמעט את כל המינרלים והויטמינים החשובים לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות.
מינהל הבריאות האמריקאי ממליץ שפירות וירקות יהוו 60% מצריכת המזון היומית.
גם כאן מומלץ לגוון בצבעים, בסוגים ובצורות הבישול וההגשה של הירקות והפירות, למשל : לצרוך 5-7 מנות של ירקות ביום ו-2-3 מנות של פירות ביום.

המנעות מצריכת שומן מהחי

להימנע מצריכת שומן מהחי – שומן כזה נחשב כקשור למחלות שונות שנובעות מעודף שומנים בדם ולכן מומלץ להפחית בצריכת בשר, חמאה וגבינות.
עם זאת, לא כל השומן מהחי נחשב לשומן רע ויש שומן מהחי שאפילו מומלץ להרבות באכילתו, למשל : שמנים שמקורם בדגים כי בשומן זה יש אומגה 3 שנחשבת לבריאה.
כמו כן, מומלץ לאכול מוצרים שמכילים שומן מהצומח כגון שמנים מתירס, זיתים, סויה, קנולה, חמניות, אבוקדו, שומשום (טחינה ומוצריה), שקדים ואגוזים.

healthy food2

לפרטים נוספים וליעוץ אישי צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי.