מאמן כושר אישי

תזונה בחגים

בתור מאמן כושר אישי בראשון לציון שואלים אותי אם אפשר לאכול בחגים בלי להשמין.
כמובן שאף פעם אי אפשר לאכול בלי להשמין, במיוחד בחגים.
כולם יודעים שהחגים זה לא אירוע חד פעמי אלא חודש של ארוחות עתירות קלוריות.
אז איך עוברים את החגים ונשארים בחיים או לפחות באותה מידת בגדים?
הכנתי לכם מדריך קצר שיכול לסייע לכם בחגים. מוכנים?

חישבו חכם
אם אתם מארחים הגישו ירקות אותם בתחילת הארוחה. ככה אתם והאורחים שלכם תגיעו למנות העיקריות שבעים. אם אתם מתארחים – בררו מראש מה התפריט ואם אין בו סלט – תציעו למארחים שאתם תכינו אותו. ככה תצאו גם רזים וגם נימוסיים.

אל תצומו
את הצום תשאירו ליום כיפור אבל לפני ארוחות חג אכלו כרגיל. אכלו ארוחות קטנות במהלך היום שישמרו אתכם מאוזנים לקראת ארוחת הערב עתירת הקלוריות. למעשה, אם תצומו לפני הארוחה תגיעו אליה רעבים יותר ותצאו ממנה שמנים יותר.

הישארו בתנועה
המשיכו לעסוק בפעילות גופנית גם בחגים, למשל באמצעות מאמן כושר אישי. למעשה, החגים מאופיינים בימי חופש רבים מהעבודה ומומלץ לנצל אותם לפעילות גופנית. בחגים מזג האויר לרוב נעים ומאפשר פעילות גופנית מגוונות.

אל תתפתו
ארוחות חג מאופיינות במנות רבות אבל לא חייבים לאכול מהכל. אפשר ומומלץ לטעום אבל לא להעמיס ולא לקחת תוספות. גם במנות האחרונות אני ממליץ להסתפק בפרי העונה ולא במנות עתירות סוכרים וקלוריות (עוגת דבש למשל)

קחו את הזמן
החגים נמשכים כמעט חודש ויש לכם זמן ליהנות מכל ארוחה. השובע מתחיל רק 20 דקות אחרי הביס הראשון ולכן אכלו לאט. בין ביס לביס מומלץ לפטפט עם המשפחה, לשתות יין במתינות וליהנות מכל רגע.

שתו במתינות
אמנם יין משמח לבב אנוש, במיוחד בארוחות חג ארוכות ומתישות אבל הוא משמין. העדיפו שתיה חמה (שתורמת לתחושת השובע), מים או מיץ פירות. וכמובן, אם אתם נוהגים אחרי הארוחה אל תשתו בכלל.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי בראשון לציון, תל אביב והמרכז.