personal trainer tel aviv

מה זה קריאטין האם הוא חיוני

כמאמן כושר אישי שואלים אותי רבות על קריאטין : מה זה, האם הוא חיוני, מהיכן צורכים אותו ומה חשיבותו למהלך האימון?
אז החלטתי לעשות סדר בבלגן ולענות על כל השאלות בבת אחת.
קריאטין היא תרכובת אורגנית חנקנית שעוזרת לספק אנרגיה לשרירים ולתאי עצב, בעיקר בשניות הראשונות של מאמץ פיזי.
למעשה, קריאטין מגדיל את יכולת השרירים ומייעל את צריכת האנרגיה בהם, הוא מגדיל את מסת השריר ותורם לשיפור של ביצועים גופניים.

גוף האדם צורך כ-2 גרם קריאטין ביום : כגרם אחד מהמזון (בעיקר דגים ובשר) וגרם אחד מתהליכים גופניים שונים.
כ-95% מהקריאטין נאגר בשרירי השלד ו-5% הנותרים מתפלגים בין המוח, הלב, האשכים, האוזן והשערות.
לספיגה טובה יותר של קריאטין (כ-60% טוב יותר) מומלץ לשלב קריאטין עם פחמימות בעלות מדד גליקמי גבוה, כמו ענבים.

תוספי תזונה

קריאטין הוא אחד מתוספי התזונה הנפוצים ביותר ולקריאטין סינתטי יש אפקט אנבולי, כלומר הוא גורם להאצה של תהליכי ייצור החלבונים.
תוסף קריאטין נפוץ במיוחד בפעילויות גופניות שדורשות עצימות גבוהה לפרק זמן קצר, (למשל : שחייה/ריצה לטווח קצר) או במהלך סטים כמו אימון מחזורי.
למעשה, נטילת תוסף קריאטין הוכחה כדוחה תופעות של עייפות וכתורמת להתאוששות מהירה לאחר מאמץ .

עם זאת, ככל מוצר סינתטי גם לתוסף קריאטין יכולות להיות תופעות לוואי, למשל : כאבי ראש, עויתות שרירים ובעיות במערכת העיכול כמו שלשולים ועצירות.
לכן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, למשל מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי יוודא שאתם זקוקים לתוספת קריאטין ויספק לכם מעטפת בריאותית שלמה.

מאמן כושר אישי

כמאמן כושר אישי אני רואה חובה נעימה וזכות לייעץ ללקוחותי בנושאים שונים, למשל תזונה ואימוץ אורח חיים בריא.
לכן אימוני הכושר האישי שאני מעביר כוללים מעטפת של מעקב אישי, ליווי מקצועי בזמן האימון ואחריו וכן תפריט תזונתי.
לכן אני אשמח אם תנצלו אפשרות זו ותתיעצו איתי בכל העולה על דעתכם. אני פה כדי לעזור לכם וכדי לחלוק מנסיוני הרב כמאמן כושר אישי.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי באיזור תל אביב, ראשון לציון והמרכז.