עשרת הדיברות לירידה קלה ומהירה במשקל

עשרת הדיברות לירידה קלה ומהירה במשקל

כמאמן כושר אישי שואלים אותי רבות לגבי ירידה במשקל.
מנסיוני רב השנים גיבשתי מספר המלצות לירידה במשקל באופן מהיר וקל.
אני קורא להם עשרת הדיברות אבל אתם יכולים לקרוא להם בכל שם שתמצאו לנכון.
מוכנים לקבל את התורה על רגל אחת?

  1. סלט – אכילת סלט בתחילת הארוחה מפחיתה את צריכת הקלוריות בארוחה כולה. ככה תקבלו ויטמינים ומינרלים חיוניים מהירקות וגם תרדו במשקל.
  2. מרק – אותו כנ"ל לגבי מרק בתחילת הארוחה. אין חשיבות לסוג המרק אלא רק לעובדה שהוא מוריד ב-20% את צריכת הקלוריות בארוחה.
  3. פירות – גם אכילת פירות לפני הארוחה מסייעת בהרזייה. במקרה הזה ההשפעה פחותה מזו של המרק – רק 15% במקרה של תפוח עץ למשל אבל בכל זאת…
  4. חלבונים –אכילת חלבונים בארוחה תורמת לתחושת שובע לאורך זמן ומורידה את צריכת הקלוריות. איפה יש חלבונים ? במוצרי בשר ודגים, בביצים ובגבינות.
  5. סיבים תזונתיים – הסיבים סופחים נוזלים ובכך מאפשרים תחושה של שובע לאורך זמן. למשל : 14 גרם סיבים ביום מפחיתים את צריכת הקלוריות ב-10% ותורמים לירידה במשקל.
  6. פחמימות מורכבות – לפחמימות אלו יש ערך גליקמי נמוך כך שהגוף מוציא אנרגיה כדי לעכל אותן, לפעמים יותר אנרגיה מזו שקיימת בפחמימה עצמה.
  7. זמן – אכילת רוב הקלוריות בבוקר מנצלת טוב יותר את מאגרי האנרגיה בגוף.
  8. מים – במשקאות שאינם מים יש כ-100 קלוריות לכוס ואילו במים אין קלוריות בכלל. ככה גם לא תהיו צמאים וגם העור והכליות שלכם יגידו תודה
  9. אומגה 3 – אומגה 3 מאזנת את רמת הסוכר בדם, משביעה ומווסתת את התיאבון. איפה יש אומגה 3? באגוזים, בשקדים ובדגים.
  10. ספורט – שילוב ספורט בתהליך ההרזייה מגדיל את כמות הקלוריות שנשרפות

אז מה אתם אומרים? נראה לכם שתצליחו ליישם את עשרת הדיברות של התורה שלי על רגל אחת?
אני כאן לרשותכם, לשאלות ולהבהרות ואשמח לסייע לכם בכל הנדרש מבחינה גופנית ותזונתית. בהצלחה!

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי