מאמן כושר אישי

מזונות להגברת האנרגיה והריכוז

כמי שעובד כבר זה זמן רב בתור מאמן כושר אישי בתל אביב והמרכז שואלים אותי רבות אם יש מזונות שמגבירים את האנרגיה והריכוז.
האמת היא שיש מזונות כאלה והם מונעים עייפות מכמה סיבות:
הם משחררים לאורך זמן את האנרגיה, מייעלים את ניצול האנרגיה ומכילים שפע של מרכיבים שמשפרים את הבריאות ואת תפקודי הגוף והמוח.
אני שמח לחלוק את הידע שלי אתכם. האם אתם מוכנים?

מזונות המגבירים את האנרגיה והריכוז

  1. אבוקדו – אמנם באבוקדו יש שומן אבל שומן זה הוא שומן טוב, כלומר שומן שמאפשר תפקוד מוחי תקין וכזה שתורם לשיפור אספקת הדם לגוף בכלל ולמוח בפרט.
    חוץ מזה באבוקדו יש סיבים תזונתיים שמפחיתים את תחושת הרעב.
  2. יוגורט – יוגורט מכיל חלבון וסידן ושילוב זה תורם לריכוז. בנוסף, היוגורט כולל חומצת אמינו בשם טירוזין שמשפרת את הערנות ואת הזכרון.
  3. בננה – בננה נחשבת לפצצת אנרגיה צהובה ויש בה אלמנטים שתורמים לשיפור הזכרון: אשלגן, מגנזיום, ויטמין סי וסיבים תזונתיים.
    חוץ מזה יש בבננה ויטמין בי שעוזר לייצור הורמונים שתומכים ביכולת הריכוז במוח
  4. תה – תה מכיל קפאין שהוא חומר מעורר. בניגוד למשקאות אחרים שמכילים קפאין (קפה, קולה וכו') בתה יש גם חומצת אמינו שמגבירה ערנות, את יכולת הזכרון ומקצרת את זמן התגובה.
  5. ביצים – בחלמון הביצים יש שתי חומצות אמינו שתורמות לזכרון, לבהירות המחשבה ושמסייעות לתפקודים קוגניטיביים.
  6. סלמון – הסלמון עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שתורמת לחיזוק קשרים מוחיים ולשיפור הזכרון.
    מחקרים שונים הוכיחו שחומצת שומן זו מונעת דמנציה, שבץ מוחי ואלצהיימר.

 

ומה לא לאכול ?

מומלץ להימנע מפחמימות פשוטות כי הן כוללות הרבה סוכר.
הסוכר אמנם גורם לעלייה ולירידה מהירה ברמות האנרגיה בדם אבל גם לירידה מהירה.
למעשה, תוך 20-30 דקות השפעת הפחמימות הפשוטות נעלמת והעייפות חוזרת.
באופן כללי פחמימות פשוטות הן לא מומלצות כי הן גורמות לסכרת, להשמנה ולבעיות בריאותיות נוספות ולא רק לבעיות של ריכוז, עייפות וחוסר אנרגיה.

שמי דניאל תמרוב ואני מאמן כושר אישי ואשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה והבהרה בתחום זה ובתחומים נוספים.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי באיזור תל אביב ראשון לציון וכל איזור המרכז.