מאמןכושראישי-שעוןדופק

אימון כושר אישי באמצעות שעון דופק

כמאמן כושר אישי שואלים אותי רבות לגבי השימוש בשעון דופק.
שעון הדופק הפך לאחרונה לחלק אינטגרלי מאימונים רבים והוא מספק למתאמנים נתונים רבים, למשל מדידת שריפת הקלוריות באימון.
לאור השאלות הרבות בנושא החלטתי לעשות סדר בבלגן.

מה זה שעון דופק?

שעון דופק מודד את קצב שריפת הקלוריות באמצעות נתונים שהוא מקבל ממדידת קצב הלב.
מדידת קצב הלב נעשית באמצעות רצועה שנמצאת מתחת לבית החזה של המתאמן.
רצועה זו קולטת ומשדרת נתונים בדיוק רב (98-99% דיוק) ורצוי לנקות אותה בסוף כל אימון.

למה בכלל חשוב לדעת מה קצב הלב?

מדידת קצב הלב באמצעות שעון הדופק מאפשרת לנו לדעת את דופק המטרה.
דופק המטרה הוא פרמטר חשוב שמגדיר את היכולות המקסימליות של כל מתאמן, במיוחד באימונים ארוביים שבהם קצב הלב עולה במהלך האימון.
אומדן קצב הלב המירבי מאפשר אימון ללא פציעות או עומסים. כמו כן, דופק מטרה נותן מידע נוסף כמו קצב שריפת השומנים, קצב שריפת מולקולות שומן ועוד.

איך תורם שעון הדופק לאימון?

שעון הדופק יודע לנהל תכנית כושר אישית לפי קצב הלב של כל מתאמן, למשל : להגיע למצב של שריפת שומנים מקסימלית.
נתונים אלו חשובים באימונים אירוביים אך לא באימונים אנאירוביים (למשל אימוני כוח) כי אין בהם שריפת שומנים.
לכן, באימונים אנאירוביים אין כל צורך בשעון דופק.

מה דעתי כמאמן כושר אישי על שעוני דופק?

כמאמן כושר אישי אינני רואה כל צורך בשעון דופק כי אימון אישי הוא כשמו – אישי.
התאמת האימון ללקוח (ולא הלקוח לאימון) מאפשרת לכל מתאמן אימון בקצב משלו ללא פציעות או עומסים.
עם זאת, איני שולל שימוש בשעון הדופק בקרב מתאמניי באימונים האירוביים השונים.

אז לקנות או לא?

המלצתי למתאמנים היא אחת : לפני שאתם רוכשים שעון דופק שימו לב איזה סוג אימון אתם מבצעים : אימון אירובי או אנאירובי כי כאמור באימונים אנאירוביים אין כל צורך בשעוני דופק.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי.
מחפשים מאמן כושר אישי בתל אביב? דניאל תמרוב מספק שירותי אימון כושר אישי בכל איזור המרכז.