protein

באיזה מאכלים יש הכי הרבה חלבון?

בתור מאמן כושר אישי בראשון לציון שואלים אותי רבות : "באיזה מאכלים יש הכי הרבה חלבון"?
אז לפני שאשיב כדאי לדעת למה חשוב לצרוך חלבון, במיוחד לאנשים שמבצעים פעילות גופנית כלשהי.

החלבונים מהווים את אחד מאבות המזון החשובים ביותר לאדם ויש להם תפקידים רבים, למשל : בניית תאים שונים כמו תאי עור, שיער, ציפורניים, עצמות, שרירים ועוד.
רק כדי לסבר את האוזן ולהבין את חשיבות החלבונים, כדאי שתדעו שהחלבונים מהווים 75% ממרכיבי תאי העור.
בנוסף, חלבונים בונים רכיבים שונים במערכת החיסון כגון נוגדנים וכדוריות דם לבנות, הם בונים את ההורמונים, את האנזימים ואת המוליכים העצביים והם מווסתים את מאזן המים, החומצות והבסיסים בגוף.
וחוץ מזה, החלבונים חשובים גם לכלל תהליכי חילוף החומרים בגוף.

אז אחרי שהבנו את חשיבות החלבונים צריך לדעת איפה למצוא אותם, נכון?

אז ככלל חלבונים מחולקים ל-3 קבוצות :

  • חלבונים מהחי (בשר, דגים, מוצרי חלב, ביצים) שבהם תכולת החלבון היא 3-30 גרם בכל 100 גרם מוצר
  • חלבונים מהצומח (קטניות ופיצוחים למיניהם) שבהם תכולת החלבון היא כמו של החלבונים מהחי
  • חלבונים מדגנים שבהם תכולת החלבון היא 10-15 גרם לכל 100 גרם מוצר.

למה זה חשוב?

כי צריכת החלבון המומלצת היא 0.8 גרם חלבון ליום לכל קילוגרם של משקל גוף. במילים אחרות  15-20% מכלל הקלוריות היומיות שאנחנו צורכים.
אבל אם אתם עוסקים בספורט ייתכן ותדרשו לצרוך חלבון בכמות אחרת, לרוב גבוהה יותר.
לשם כך יש להתייעץ עם אנשי מקצוע, למשל מאמן כושר אישי, רופא משפחה או דיאטן קליני.
אני ממליץ להתייעץ במאמן הכושר האישי שלכם כי הוא זה שקובע עבורכם את האימונים.

כמאמן כושר אישי בראשון לציון אני מספק ללקוחותיי גם תפריט תזונתי, ליווי מקצועי ומעקב אישי.
רק כך תוכלו לוודא שצריכת החלבונים שלכם מספקת ותוכלו לשמור על בריאות ולפתח כושר.
אני מאמין שזו חובתי המקצועית ואני רואה בזה חובה נעימה.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי בראשון לציון, מאמן כושר אישי בתל אביב ובכל איזור המרכז.
מוזמנים ליצור קשר דרך האתר או בטלפון המצורף.