danieltanarov

חשיבות אכילת חלבון למתאמנים באימוני כושר אישיים

בתור מאמן כושר אישי בראשון לציון שואלים אותי רבות לגבי צריכת חלבונים.
חלבון הוא מולקולה אורגנית המבוססת על חומצות אמינו ויש לו 2 תפקידים חשובים :

1- חלבוניים מבניים משמשים כרכיב בתאי הגוף האדם ובחלק ממבנה הגוף האנושי.

2- חלבונים תפקודיים משמשים בתפקידים שונים בגוף האדם, למשל : נוגדנים במערכת החיסון.

חשיבות החלבונים

חלבונים משמשים כדי לשקם תאי שריר שנהרסו באימון כושר אישי וכדי לצבור מסת שריר.
עם זאת, צריכת חלבונים משתנה מאדם לאדם בהתאם לפעילות הגופנית שהוא מבצע, לגילו ולמצבו הגופני.
ככלל, התזונה של המתאמן מהווה כ-70% מהצלחתו בספורט ולצריכת החלבונים חלק משמעותי בכך.
כמאמן כושר אישי בראשון לציון יש לי שתי המלצות כלליות למתאמניי בתחום צריכת החלבון:

1- אני ממליץ לצרוך חלבון במשך כל היום ולאוכלו קרוב ככל האפשר לסיום האימון.

2- אני ממליץ לצרוך תוספי חלבון בצורה של משקאות חלבון, אבקות חלבון או של חטיפי חלבון.
לכל אחד מאפשרויות אלו יתרונות משלה, למשל צריכת אבקות חלבון לאחר אימון כושר אישי מזרזות את ספיגת החלבון : הן ממקסמות את הזמן להתאוששות לאחר האימון ואין בהם כמעט שומנים שמעכבים את הספיגה.

 

כמובן שאני ממליץ כמה שיותר ליישם את המלצה מספר 1, כלומר לצרוך חלבוניים טבעיים ולא תוספים חלבון סינתטיים כלשהם.
אם בכל זאת בחרתם בתוספי חלבון כלשהם אנא ודאי שני דברים : שהם מיוצרים ע"י חברות מוכרות ושהם עומדים בתנאי הבריאות.

תזונה בריאה ונכונה

עם זאת, גם המלצות אלה הן כלליות בלבד ואין בהן כדי להחליף תזונה בריאה ונכונה.
כאמור צריכת החלבון היא מותאמת לכל מתאמן ומתאמן על סמך פרמטרים שונים באופן אישי: גיל, משקל, סוג האימון, מצב גופני ועוד.
כמאמן כושר אישי בראשון לציון אני מספק למתאמניי גם ליווי מקצועי בזמן האימון ולאחריו, ייעוץ תזונתי ומעקב אישי.
אני מאמין שאימון כושר אישי באמצעות מאמן כושר אישי בראשון לציון הוא חבילה שלמה לאורח חיים בריא

לפרטים נוספים אתם מוזמנים ליצור קשר עם דניאל תמרוב דרך דף צרו קשר באתר או בטלפון המופיע בו,דניאל תמרוב הינו מאמן כושר אישי בראשון לציון גוש דן תל אביב יפו וכל איזור המרכז.