cool man having a back ache

חימום לפני אימון כושר

כמקצועי בתור מאמן כושר אישי שואלים אותי מתאמנים רבים לגבי החימום שלפני האימון.
רבים חושבים ולא בצדק שהחימום מבזבז את האנרגיה שמיועדת לאימון עצמו.
למעשה, החימום הוא כמו המתאבן שלפני הארוחה שנועד לפתוח את התאבון הגופני לאימון.
כאן המקום לסקור את יתרונות החימום שלפני האימון :

יתרונות החימום לפני אימון כושר אישי

  1. שיפור הביצועים האירוביים – החימום מוריד את דופק הלב בשעת המאמץ המקסימלי ומביא לתיאום מקסימלי בין הלב לריאות.
    החימום גם מאיץ את השימוש בחומצות שומן מרקמות השומן כחומרי גלם אנרגטיים.
    לא רק שנשרפים כך שומנים אלא שהגוף מתעייף פחות וחילוף החומרים נהיה יעיל יותר.
    חימום אף גורם למעבר הדרגתי ממנוחה למאמץ ולהגברת המעבר של חמצן לשרירים.
  2. שיפור ביכולת של השריר לפתח כוח, בעיקר כוח מתפרץ – החימום מפחית את הצמיגיות של השרירים, מקטין את החיכוך ואת ההתנגדות לתנועה.
    למעשה, חימום משפר את היעילות המכנית של השרירים ומשופרת היעילות השרירית בפתוח כוח, בעיקר כוח מתפרץ.
  3. מניעת פציעות – עליית טמפרטורת הגוף מביאה לעליית טמפרטורה בשרירים ובכך מגדילה את האלסטיות של הגידים, הרצועות והמפרקים.
    כל אלו תורמים לשפור בטווח התנועה במפרקים ומפחיתים את הסכוי לפציעות. בנוסף, החימום מעלה את סף הכאב של הגוף כך שהאימון עצמו יכאב פחות
  4. מניעת הפרעות בקצב הלב – החימום מונע בעיות עקב אספקת דם לא תקינה ללב בזמן ביצוע פתאומי ומאומץ.
    בנוסף, החימום מרחיב את כלי הדם ומוריד את ההתנגדות הגופנית לאימון. בכך החימום גורם ללחץ הדם לעלות בהדרגה באימון עצמו ולא באופן חד ומסוכן.

זה רק על קצה המזלג ויש כמובן עוד יתרונות…

לסיכום – חימום לפני אימון מונע פציעות ומהווה את המפתח לאימון יעיל ובטוח גופנית.
למעשה, החימום הוא הדרך של הגוף להבטיח מצוי של היכולות באימון ומצוי של הישגים.
למעשה, החימום אינו אמור להימשך יותר מ-10 דקות כך שאין סכוי שהאנרגיה הגופנית תיאבד.
בכל מקרה, כל אדם הוא אינדיבידואל ולכן יש להתאים לו פעילות הגופנית מתאימה, כולל חימום.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי באיזור תל אביב ראשון לציון והמרכז