Personal fitness trainer in Tel Aviv

באיזה מאכלים יש הכי הרבה חלבון

מהי חומצת אמינו?

כמאמן כושר אישי שואלים אותי רבות על חלבונים ועל חומצות אמינו.
אז החלטתי לעשות קצת סדר בבלגן ולהקדיש כמה מילים לחומצות אמינו.
בגוף האדם יש 20 חומצות אמינו שמשמשות לבנייה של חלבונים, כאשר 9 מהן חייב האדם לצרוך דרך המזון.
כמו כן, ילדים נדרשים לצרוך 4 חומצות אמינו נוספות כי רק בבגרות הן מיוצרות בגוף האדם.
למעשה, חלבונים בנויים מכמה חומצות אמינו (יותר מ-50 חומצות אמינו שונות) ותפקיד החלבון הספציפי נגזר מחומצות האמינו שמרכיבות אותו.

ומה עושים החלבונים?

כמעט הכל : החלבונים הם אחד מאבות המזון החשובים ביותר לאדם והם מרכיבים תאים שונים כמו תאי עור, שיער, ציפורניים, עצמות, שרירים ועוד.
למשל : תאי העור מורכבים רובם ככולם מחלבונים ולמעשה החלבונים הם  75% ממרכיבי תאי העור.
בנוסף, החלבונים בונים את ההורמונים, את האנזימים ואת המוליכים העצביים, בונים רכיבים שונים במערכת החיסון ומווסתים את מאזן המים, החומצות והבסיסים בגוף.
וחוץ מזה, החלבונים חשובים גם לשאר התהליכים הגופניים של חילוף החומרים.

למעשה, כל אדם צריך כמות אחרת של חומצות אמינו וחלבונים בהתאם לגילו ולמצבו הבריאותי.
למשל : ספורטאים צריכים לצרוך יותר חלבון (מהחי, מהצומח ומדגנים שונים) מהאדם הממוצע, כלומר יותר מ- 0.8 גרם חלבון ליום לכל קילוגרם של משקל גוף.
או במילים אחרות יותר מעשרים אחוז (20%) מכלל הקלוריות היומיות שצורך האדם. אז מה עושים? מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום התזונתי, למשל מאמן כושר אישי. למה?

כי מאמן כושר אישי הוא לא רק מומחה בתחום הספורט אלא מספק חבילת בריאות שלמה :  מעקב אישי, תפריט תזונתי מותאם אישית וליווי מקצועי בזמן ואחרי האימון.
וכמובן, מאמן הכושר האישי מתאים את האימון למתאמן ואת המתאמן לאימון כך שמתקבל אימון מקסימלי.
למעשה, מאמן כושר אישי יודע ליצור אצל המתאמן שגרה ספורטיבית כבסיס לאורח חיים בריא: נפשי וגופני.
בואו תיווכחו ותנסו ובעצמכם כי יש לכם רק מה להרוויח. אני כאן לרשותכם תמיד.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי באיזור תל אביב והמרכז, מאמן כושר אישי בראשון לציון, ירושלים והסביבה.