ארוח בריאות

איך להכין ארוחות בריאות לבית הספר שגם הילדים יאהבו

בתור מאמן כושר אישי באיזור תל אביב והמרכז שואלים אותי רבות על ארוחות בריאות לילדים, בעיקר לבית הספר.
מחקרים רבים הוכיחו את חשיבות התזונה הנכונה להישגים לימודיים.
אז אם גם אתם רוצים ילדים מצליחים כדאי לכם לקרוא את הטיפים הבאים.

  1. הכינו ארוחות ממאכלים בריאים שגם הילדים אוהבים.
    אם הילד לא אוהב את המרכיב הוא פשוט לא יאכל אותו.
  2. שתפו את ילדיכם בתהליך ההכנה של הארוחה.
    סקרנות היא דרך מצוינת לגרום לילדים לאכול.
  3. המנעו ממאכלים מעובדים וארוזים מראש למרות שהילדים מתים עליהם.
    מזונות אלו עשירים בחומרים משמרים, במלחים ובשאר מרכיבים ממש לא בריאים.
  4. מחזרו את האוכל שהילדים אהבו אתמול בערב.
    למשל : מעוף ופסטה אפשר להכין סלט פסטה.
  5. הכינו לילדים ירקות ופירות עונתיים חתוכים.
    גם ילדים שלא אוהבים פירות וירקות אינם עומדים בפתוי של ירקות שחתוכים בצורה אסתטית.
  6. ארזו את ארוחת הצהריים בקופסאות המיועדות לכך כדי לשמור על טריות ועל אסתטיות. גם ילדים אוכלים עם העיניים
  7. תזכירו לילדים שגם ארוחות מחוץ לבית מצריכות הגיינה כמו בבית, למשל : שטיפת ידיים לפני האוכל או נגוב במגבון לח.
  8. השתדלו שהארוחה תכלול את כל חמשת אבות המזון.
  9. שלבו בארוחה דגנים מלאים. למשל : אם הילד אוהב כריך הכינו לו כריך מחיטה מלאה.
  10. חטיפי אנרגיה ופירות יבשים מחליפים ממתקים. הם גם בריאים וגם משביעים.
  11. ילדים שנושרות להן שיני החלב מתקשים ללעוס מזונות נוקשים כמו ירקות, פירות והקרום של הלחם.
    הסירו את הקרום וחתכו את הירקות והפירות לחתיכות קטנות.
  12. הוסיפו ממרחים בריאים לכל ארוחה באופן מובנה או כרוטב בצד.
    למשל : ממרח אבוקדו, חומוס, טחינה, פסטו ואגוזים יכולים לשמש כשכבת בסיס בכריכים.
  13. ילדים צמחונים צריכים לאכול הרבה חלבון שאינו מהחי. שלבו בכל הארוחות שלהם חלבון מהצומח כמו ביצים, גבינות ודגים.
  14. ממרחי אגוזים ושקדים הם תחליף מצוין לשוקולד למריחה.

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי בתל אביב,ראשון לציון וכל איזור המרכז.