מאמן כושר אישי: איך להישאר שבעים לאורך זמן?

איך להישאר שבעים לאורך זמן?

כמי שעובד כבר המון זמן בתור מאמן כושר אישי בתל אביב שואלים אותי רבות אם יש מזונות שמאפשרים תחושת שובע לאורך זמן.
האמת היא שיש מזונות כאלה ואני ממליץ לשלב אותם בארוחות השונות לאורך היום.
כמאמן כושר אישי אני שמח לחלוק אתכם את נסיוני. האם אתם מוכנים?

  1. מזונות שמכילים נוזלים כמו מרקים, פירות וירקות – תחושת השובע בגוף מתחילה אחרי 20 דקות אכילה ללא קשר לערך הקלורי של המזון.
    מזונות בעלי ערך קלורי נמוך מכילים מים ומספקים תחושת השובע מבלי להכביד על הגוף.
    בנוסף, מזון שמכיל מים נשאר בקיבה זמן רב יותר ממזון שאינו מכיל מים, כלומר : תחושת השובע נמשכת לאורך זמן
  2. סיבים תזונתיים כמו קטניות וירקות /פירות עם קליפה– סיבים תזונתיים מצריכים אכילה איטית והגעה לתחושת הרעב לאחר אכילת כמות קטנה יחסית.
    הסיבים מונעים עליות וירידות של רמות הסוכר בדם ומעוררים הפרשת הורמון שמסייע לתחושת השובע.
  3. חלבונים כמו עוף, מוצרי חלב, קטניות ומוצרי סויה – חלבונים הוכחו כמשביעים יותר מאשר פחמימות או שומנים.
    למעשה, אפילו כמות קטנה של חלבון בארוחה מסייעת לתחושת השובע לאורך זמן.
  4. אגוזים ושקדים – אגוזים ושקדים עשירים בסיבים תזונתיים ובחלבונים שהוזכרו בסעיפים הקודמים כתורמים לתחושת השובע.
    עם זאת, חשוב לצרוך אותם במתינות כי הם מכילים גם שומן ויש להם ערך קלורי גבוה.
  5. מים – משקאות קרים וחמים שכוללים סוכר מעלים את רמת הסוכר ומחזירים את תחושת הרעב.
    בנוסף, במים אין קלוריות, הם מסייעים בנקוי רעלים ואין בהם חומרים כימיים כלשהם כמו במשקאות תעשייתיים.

 

ומה לא מומלץ לאכול?

  • פחמימות מעובדות כמו מוצרי סוכר לבן. פחמימות אלו מעלות במהירות את רמות הסוכר בדם וגורמות לחזרה מהירה של תחושת הרעב.
  • מאכלים שמנים שמעלים את הערך הקלורי של המזון. אני ממליץ לבשל בשיטות שחוסכות בשמן כמו אפיה בתנור או צלייה בגריל.

אם יש לכם שאלות נוספות בתחום זה, אשמח לעמוד לרשותכם בתחום זה ובתחומים נוספים שמשלבים תזונה וספורט. אז למה אתם מחכים?

לפרטים נוספים צרו קשר עם דניאל תמרוב, מאמן כושר אישי בתל אביב, בראשון לציון גבעתיים ובכל איזור המרכז.